Saturday, 24 December 2011

tlg tmbh ilmu tntg bnde nie

sblom tu, jom bace nie dulu...  ::

Apakah jin ada yang muslim atau kafir? Di dalam Al-qur’an surat al-Jiin ayat 11 disebutkan,
Dan sesungguhnya di antara kami ada orang-orang yang saleh dan di antara kami ada yang tidak demikian halnya. Adalah kami menempuh jalan yang berbeda-beda. Sedangkan pada ayat 14,15 dan 16 disebutkan, Dan sesungguhnya di antara kami ada yang taat dan ada yang menyimpang dari kebenaran, Barang siapa yang taat, maka mereka itu benar-benar telah memilih jalan yang lurus. Adapun yang menyimpang dari kebenaran, maka mereka menjadi kayu api bagi neraka jahanam. Dan bahwasannya jikalau mereka tetap berada dijaln yang lurus , benar-benar kami akan memberi minum kepada mereka air yang segar. Sesungguhnya mereka sama dengan manusia, yaitu sama-sama makhluk dan tugasnya sama yakni beribadah. Dan di antara mereka ada yang mau beribadah serta ada yang tidak, ada yang mempunyai aliran yang sesat dan ada yang tidak dan sebagainya. Jadi sama dengan manusia. Mengenai berteman dengan jin, Allah SWT telah menyatakan dalam surat Al-Jinn ayat 6 disebutkan, Dan bahwasannya ada beberapa orang laki-laki di antara manusia meminta perlindungan kepada beberapa laki-laki di antara jin, maka jin-jin itu menambah bagi mereka dosa dan kesalahan. Di ayat ini, disebutkan kalimat jin secara umum, artinya jin muslim atau tidak muslim, jin baik atau tidak baik. Maka kita dilarang untuk bekerjasama, tidak boleh berteman,karena dunia manusia dengan jin berbeda. Dunia jin tidak bisa kita ketahui, Rasulallah saw menyebut bahwa syetan adalah pendusta besar.
Adapun masalah ilmu kebatin yang pernah dipelajari, yang pertama harus dilakukan adalah bertaubat dengan setulus hati, dan meninggalkan ilmu-ilmu yang tidak dibenarkan dalam Islam.

kalo nk tmbh ilmu lbih lnjut, tgok kt cnie... ::
http://perubatanalhaz.tripod.com/id4.html
http://hantukiller.blogspot.com/2010/06/tak-sedar-terpanggil-jin-islam.html
http://www.alamjin.com/
byk lg... korg bole google jek..

ape y aku cube nk kata kt cnie is "kite x bole brurusan ngn mane2 jin skali pon"..
tlg la org2 tua skrg,,jgn sshkn kturunan korg ngn bnde2 khurafat nie..
korg pcye bnde nie bole jge korg??
syirik oke!!!
korg seolah2 x pcye adenya Allah y bole jge korg..
aku bsyukur ahli kluarga aku, nenek aku, xd bnde2 nie.. alhmdulillah sgt!!

tlg la otak tu jgn kalut sgt..
ade korg dgo Allah ciptakn jin utk jge dan mlindungi manusia???
stahu aku jin/iblis/syaitan da wt pjnjian ngn Allah utk mganggu n mnyesatkn mnusia smpai kiamat..
stahu aku laaa kn..
kalo blom ckup ilmu tntg bnde tu, tlg buang.. jgn amk risiko bela bnde tu..
bnde nie x lme...
tbe saat bnde nie mle mbrontak, abs korg tau x.. abs kturunan korg..
korg msti da lali ngn kes saka jelma jd tuan die n bmlm ngn istri die kn??
kes nie bnr.. bkn dlm tv jek.. da byk pgalamn dah.. 
bnde nie x jage korg pon.. bnde2 nie sbnrnye hny mguasai korg..
sb tu korg salu x tenang.. lupe solat.. baran x smena2..
tlg la.. org lg nk buang ble ade bnde2 jin2 antu2 y nk dmping, tp kau lg pgil2 bela2 die suh jge korg..
ble die mule nkkn balasan, tu y ahli kluarga korg akn ade y mati tnpa sb..
mak, istri, ank2, sape2 jek antra ahli kluarga korg die akn amk sbgai blasan..
trutamanya budak kcik..
kau nk ble ko dpt ank nti ank ko hlg or mati tbe2 xd pnyakit xd ape..?
kau nk slh sorg ahli kluarga ko mati tgalkn ko hny krn ksilapan y ko wt skrg?
mgkin ko blom pk kesesalan tu skrg.. 
tp tlg la kaji dlu, pk mse dpn.. jgn mnyesal dkmudian hari..
tlg la.. byk lg y korg kne blajo ilmu tntg bnde nie..
jgn men2 ngn bnde2 cmnie.. jgn amk mudah.. kalo rse blom ckup ilmu, jgn blagak pndai.. mrana nti... 

aku syg die..
aku nk hdup ngn die smpai akhir hayat.. 
aku xnk hlg die.. aku akn cube sdaya upaya utk slmtkn die..
semampu aku, aku akn cube tlg buang bnde tu..
x ksh bratus pon duit aku abs, y pntg die brsih dr bnde2 tu..
aku nk die slmat..
aku xnk die tseksa nti..
aku nk die jd diri die.. bkn diri y salu dkuasai bnde tu..
aku syg die n aku xnk hlg die..
kalo niat aku bek, insyaAllah aku pcya Allah akn bantu..


No comments:

Post a Comment